preloader
Data przyjazdu
Data wyjazdu

Zabiegi SPA i Fitness

Kąpiel mineralna w leczniczej wodzie termalnej w uzdrowiskowym basenie z hydromasażem + sauna

Połączenie kąpieli w wodzie mineralnej z rehabilitacją ruchową prowadzoną przez wykwalifikowanych instruktorów.

Efekt terapeutyczny:
Gimnastyka w wodzie pozwala na wykonywanie ćwiczeń w odciążeniu, wpływa korzystnie na układ ruchu, układ krążenia i układ oddechowy. Wywołuje odczyn termiczny w narządach wewnętrznych, przemieszcza krew na obwód i odwrotnie, rozluźnia mięśnie szkieletowe i gładkie, zwiększa wydzielanie potu i moczu.

Wskazania:

  • zespoły bólowe kręgosłupa
  • choroby narządu ruchu
  • stany patologicznie zwiększonego napięcia mięśniowego
  • zmniejszona wydolność fizyczna
  • nadciśnienie tętnicze krwi I i II stopnia
  • zwyrodnienia mięśnia sercowego typu miażdżycowego lub toksycznego
  • nerwice naczyniowe
  • stany pourazowe stawów i kości
  • nadciśnienie tętnicze krwi I stopnia
  • reumatoidalne zapalenie stawów
  • przewlekłe choroby reumatyczne
  • dyskopatia i choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
  • zapalenie tkanek okołostawowych
  • miażdżyca naczyń tętniczych
  • łuszczyca i inne przewlekłe choroby skóry

Natrysk biczowy szkocki w leczniczej wodzie termalnej

 

Zabieg wodoleczniczy, w którym zasadniczy wpływ wywiera ciśnienie i temperatura uderzającego w ciało jednego lub wielu strumieni wody.

Efekt terapeutyczny:
Natryski działają uspakajająco i relaksująco powodując zmniejszenie ciśnienia tętniczego krwi i przekrwienie skóry poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych.

Wskazania:

  • nerwice
  • zaburzenia ukrwienia obwodowego
  • zaniki mięśniowe
  • stany po złamaniach , zwichnięciach , skręceniach
  • stany po urazach tkanek miękkich
  • zwyrodnienia stawów
  • miażdżyca
  • nadciśnienie
  • zakrzepowe zapalenie żył
  • choroba wieńcowa
  • niewydolność krążenia
  • choroba Gravesa-Basedowa
MASAŻ KLASYCZNY

Masaże klasyczny jest to  zespół różnych zabiegów manualnych, które w sposób mechaniczny, przez powierzchnię ciała działają na skórę, tkankę podskórną, mięśnie, torebki stawowe i więzadła, a także w postaci zmian odruchowych na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy do narządów wewnętrznych włącznie. Masaż, którego istotę w jego klasycznej postaci stanowi mechaniczne wywieranie i zwalnianie uścisku na tkanki ustroju, jest jedną z najstarszych metod fizykoterapii.

Efekt terapeutyczny:
Masaże są wskazane w tych wszystkich stanach chorobowych, w których istnieje konieczność poprawy turgoru i trofiki skóry, usunięcia zaburzeń ukrwienia skóry, usunięcia zastojów żylnych i limfatycznych, przyspieszenia wypoczynku mięśni, regulacji ich napięcia, uśmierzenia bólu, pobudzenia procesów przemiany materii, odprężenia psychicznego itp. Mechaniczne drażnienie receptorów usprawnia krążenie miejscowe, przyspiesza wchłanianie wysięków i przesięków, zwiększa wydzielanie gruczołów dokrewnych.

Wskazania:

  • zaburzenia funkcji mięśni w następstwie chorób mięśni lub stawów, urazów, bezczynności
  • zaburzenia czynności mięśni oddechowych ( np. w niektórych chorobach płuc )
  • choroby reumatyczne
  • stany po operacjach narządu ruchu
  • stany po urazach
  • przeciążenia mięśni
  • obrzęki z różnych przyczyn
  • neuralagie, zespoły bólowe kręgosłupa
  • zaburzenia przemiany materii
  • przewlekła niewydolność krążenia
  • miażdżycowe stwardnienie tętnic
  • zakrzepowe i zarostowe zapalenie naczyń
  • niewydolność naczyń limfatycznych podudzi
  • otyłość
  • urazy nerwów obwodowych
  • nerwobóle
  • gościec przewlekły

Aqua fitness w leczniczej wodzie termalnej

Specjalny zestaw ćwiczeń  w basenie uzdrowiskowym SPA Marysieńka z leczniczą wodą termalną. Zajęcia prowadzone przez instruktora z uprawnieniami.

Efekty terapeutyczne:
ćwiczenia kształtują i wzmacniają mięśnie, redukuje tkankę tłuszczową nie obciążając jednocześnie kręgosłupa, stawów, więzadeł ani ścięgien.

Wskazania:

  • zespoły bólowe kręgosłupa,
  • nadwaga,
  • poprawa ogólnej sprawności organizmu,
  • choroby narządu ruchu
  • stany patologicznie zwiększonego napięcia mięśniowego
  • zmniejszona wydolność fizyczna
  • nadciśnienie tętnicze krwi I  stopnia
  • stany pourazowe stawów i kości
  • nerwice

Zajęcia odbywają się:
wtorek:  od 17:30-18:00 i 18:15-18:45             
środa:   od 17:30-18:00 i 18:15-18:45                
czwartek:    od 17:00-17:30 i 17:45- 18:15         
piątek:   od 17:30-18:00 i 18:15-18:45

Czas trwania zajęć – 30 minut,
Cena:
Jednorazowo – 20 zł za osobę,
Karnet miesięczny za 5 zajęć – 70 zł za osobę (karnet upoważnia również do korzystania z sauny po zajęciach).

Uwaga - ze względu na duże zainteresowanie zajęcia Aqua Fitness dostępne są po wcześniejszej rezerwacji.

zdrowie * sylwetka * uroda
Aqua Fitness zdobywa coraz większą popularność wśród osób dbających o zdrowie i sylwetkę. Ćwiczenia w wodzie są bezpieczniejsze i skuteczniejsze dla organizmu od klasycznych zajęć fitness. Ćwiczyć mogą zarówno osoby w pełni zdrowe jak i osoby po operacjach, otyłe, starsze, cierpiące na różnego typu schorzenia narządu ruchu.  Zajęcia wpływają na wzmocnienie mięśni, sylwetkę i polepszenie samopoczucia. Wyłącznie w SPA "Marysieńka" Aqua Fitness prowadzony jest w wodzie leczniczo-termalnej!

Kapsuła młodości SPA

Jest to zabieg w nowoczesnym urządzeniu wielofunkcyjnym, które  łączy w sobie kuracje z wykorzystaniem temperatury, zapachów, światła i masażu.

Efekt terapeutyczny:

  • redukuje poziom stresu i przywraca równowagę organizmu,
  • stymuluje zmysły i pozwala odczuwać relaks i zdrowie,
  • reguluje metabolizm i wspomaga osiąganie optymalnej wagi,
  • przywraca jedność umysłu, ciała i ducha.

Wskazania:

  • nadmiar tkanki tłuszczowej
  • cellulit, utrata jędrności
  • zmiany związane z wiekiem
  • skóra szara, niedotleniona
  • przemęczenia,
  • stany zapalne skóry
  • stany wyczerpania fizycznego i psychicznego
  • rekonwalescencja
  • powysiłkowy ból mięśni "zakwasy"

Solarium stojące

Zabieg naświetlania promieniowaniem ultrafioletowym w owoczesnym urządzeniu wyposażonym w 42 lampy 180W XL, które pozwalają uzyskać równomierną, złocisto – brązową opaleniznę. Najnowszy system płyt akrylowych sprawia że opalanie jest bardzo bezpieczne.

Efekty terapeutyczne:
działa stymulująco na układ odpornościowy, Zapobiega różnym infekcjom - podczas promieniowania wzrasta funkcja obronna krwinek białych i powstają substancje niszczące wirusy (tzw. interferony). Podnosi wydolność fizyczną organizmu. Działa pozytywnie w przypadku nerwobóli nerwu kulszowego. Poprawia samopoczucie i  działanie odstresowujące dzięki obniżaniu poziomu adrenaliny.

Wskazania:
- osteoporoza i krzywica spowodowane niedoborem witaminy D, wytwarzanej w skórze pod wpływem promieniowania ultrafioletowego.
- nerwobóle nerwu kulszowego
- łuszczyca.

Sauna fińska

Sauna jest zabiegiem polegającym na naprzemiennym zażywaniu kąpieli w gorącym suchym powietrzu z okresowym krótkim działaniem dużej wilgotności i następującym po niej zabiegiem schładzania ciała. Schładzanie ciała odbywa się poprzez zimną kąpiel zanurzeniową lub zimny natrysk. W kabinie sauny powinno przebywać minimum dwie osoby.

Efekty terapeutyczne:
zwiększa odporność, oczyszcza ciało, rozluźnia mięśnie, poprawia wygląd skóry, działa relaksująco, przyspiesza wypoczynek, poprawia wydolność o ogólny stan zdrowia

Wskazania:

  • Choroby reumatoidalne (w okresie remisji)  zapalenie stawów, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.
  • Zaburzenia przemiany materii (otyłość, cukrzyca),
  • Stany pourazowe narządu ruchu.
  • Choroby alergiczne.
  • Nieżytowe infekcje dróg oddechowych, astma oskrzelowa, przewlekłe zapalenie oskrzeli
  • Zmniejszona odporność organizmu


 ETAP 1 PRZYGOTOWANIE (10-12 MINUT)
- Niewskazane jest rozpoczynanie zabiegu wcześniej niż 1,5 - 2 godziny po ostatnim posiłku oraz na czczo,
- przed wejściem do sauny umyć ciało i dokładnie osuszyć,
- ewentualnie ogrzać stopy ciepłą wodą,
- nie smarować ciała lub twarzy kremami.

 ETAP 2 PIERWSZE PRZEGRZANIE (8-12 MINUT)
- warto rozpoczynać od najniższej ławy stopniowo przechodząc na wyższe, w zależności od samopoczucia,
- na ławie należy położyć się lub usiąść z ugiętymi nogami na ręczniku,
- ostatnie 2-3 minuty - przyjęcie pozycji siedzącej z opuszczonymi nogami,
- w saunie należy zachowywać się cicho i spokojnie
- wszelkie zmiany samopoczucia traktować poważnie, w razie wątpliwości opuścić saunę,
- w trakcie pobytu w saunie nie wolno uzupełniać płynów, robi się to dopiero w czasie wypoczynku.

 ETAP 3 OCHŁODZENIE (OK. 8-12 MINUT)
 - im wyższa temperatura w saunie, tym dłużej ochładzamy organizm,
- stosujemy zimną kąpiel zanurzeniową lub zimny natrysk (prysznic) (10-30ºC) –bez używania mydła.
- po zabiegu ochładzającym a przed kolejnym wejściem do sauny można wziąć ciepłą kąpiel stóp,

 ETAP 4 KOLEJNE PRZEGRZANIA I CHŁODZENIA (20-40 MINUT)
- powtórzenie czynności Etapów 2 i 3 (łącznie 3 kąpiele)

DODATKOWE WSKAZÓWKI
- przeciwwskazane jest podejmowanie wysiłku fizycznego w saunie,
osoby przyzwyczajone mogą w sumie wejść do sauny trzy razy,
osoby, które są pierwszy raz, zaleca się maksymalnie dwa wejścia do sauny,
- po zakończeniu kąpieli w saunie należy wypocząć około 20 - 30 minut, popijając w umiarkowanych ilościach wodę mineralną lub soki.

Joga

Jest to doskonała metoda ćwiczeń dla osób w różnym wieku i o różnej sprawności.
Ćwicząc jogę:
- wzmacniasz mięśnie i ścięgna
- rozciągasz mięśnie i nabierasz coraz większej sprawności
- wzmacniasz plecy, co pomaga zapobiegać bólom pleców
- spalasz kalorie
- umysł się wycisza a ciało relaksuje.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę.
Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.
Joga odbywa się w Domu Zdrojowym w n/w terminach i godzinach:
PONIEDZIAŁEK
18:00-19:30
ŚRODA
18:00-19:30
Zajęcia odbywają się w grupach do 10 osób.

Pilates

PILATES to specjalny zestaw odpowiednio dobranych ćwiczeń, przeznaczonych dla osób w każdym wieku, na różnym poziomie sprawności ruchowej. Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

ZALETY:

  • Poprawia elastyczność ciała
  • Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków
  • Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała
  • Poprawia kontrolę mięśni pleców oraz kończyn
  • Wysmukla sylwetkę i "wyciąga" ciało
  • Poprawia stabilność kręgosłupa
  • Zwiększa świadomość swojego ciała
  • Uczy prawidłowego, pełnego oddechu
  • Poprawia koordynację ruchową i równowagę.


Podczas ćwiczeń  nie wykonuje się  gwałtownych ruchów i podskoków, więc jest to metoda doskonała dla:

  • osób z bólami stawów i kręgosłupa,
  • osób z nadwagą, uniemożliwiającą możliwość aktywnych ćwiczeń,
  • dla tych, którzy długo nie ćwiczyli, a pragną przywrócić formę fizyczną,
  • seniorów oraz osób z osteoporozą.


 Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

Fitness

FIT BALL (Piłki) - gimnastyka całego ciała z wykorzystaniem dużej piłki.
Ćwiczenia z piłką są niezwykle skuteczne ponieważ stanowi ona niestabilną podstawę, na której wykonujemy ćwiczenia. Efektem tego jest konieczność zmuszenia do pracy większej liczby mięśni, niż wtedy gdy ruch wykonywany jest w warunkach stabilnego oparcia np. leżąc na podłodze. Oznacza to, że nie tylko ćwiczymy konkretne mięśnie, ale równocześnie wzmacniamy mięśnie podtrzymujące kręgosłup. Piłka jest przyborem elastycznym, delikatnym i bezpiecznym dlatego jest polecana dla ludzi o każdym stopniu sprawności fizycznej ruchowej i dowolnej wydolności. Zajęcia dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych.

Power TBC– (Total Body Conditioning).
Ćwiczenia ogólnorozwojowe – spalają tkankę tłuszczową, wzmacniają i ujędrniają wszystkie grupy mięśniowe (ręce, klatka piersiowa, brzuch, grzbiet, pośladki, uda). Zajęcia prowadzone z użyciem przyborów (ciężarki, gumy, piłki). Ćwiczenia prowadzone są w umiarkowanym tempie, całość zakończona stretchingiem. Zajęcia dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych.

ZDROWY KRĘGOSŁUP – Zdrowy Kręgosłup to zajęcia dla wszystkich niezależnie od grupy wiekowej. Profilaktyczne, bezpieczne i skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie przykręgosłupowe. Efektem zajęć jest prawidłowa postawa, wyprostowana sylwetka i zmniejszenie bóli kręgosłupa. Zajęcia o bardzo łagodnym charakterze, przeznaczone dla osób w każdym wieku, z nadwagą, mało aktywnych fizycznie, dla tych którzy chcą zrobić coś dobrego dla zdrowia i lepszego samopoczucia. Zajęcia dla osób początkujących i średniozaawansowanych.

TABATA - zajęcia, które dadzą Ci wymarzone efekty! Jest to krótki trening, który poprawi wydolność Twojego organizmu, pozwoli na spalenie tkanki tłuszczowej oraz podkręci metabolizm, a proces ten będzie trwać nawet kilkanaście godzin po zakończonym treningu. Tkanka tłuszczowa jest spalana szybciej, mimo, że trening już się zakończył. Przebieg treningu: jedna seria trwa 4 minuty, podczas której ćwiczysz przez 20 sekund na 100% swoich możliwości i przez 10 sekund odpoczywasz. Zajęcia dla osób zaawansowanych.

ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE I WZMACNIAJĄCE - Ta forma zajęć pozwala na ujędrnianie całego ciała oraz skuteczną jego rzeźbę, wzmocnienie i kształtowanie. Jest to trening, który ukształtuje wszystkie partie ciała. Intensywny ze względu na dużą ilość powtórzeń danego ćwiczenia i wykorzystanie takich przyrządów jak: gumy, ciężarki, sztangi, hantle. Trening zapewnia płaski brzuch, jędrne pośladki i smukłe uda. Zajęcia dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych.

Nordic Walking

Nordic walking – forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami.
W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron, dlatego osoby uprawiające nordic walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciała. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. Szczególnie:

  • rozwija się siła i wytrzymałość ramion,
  • łatwość wchodzenia na wzgórza,
  • spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu,
  • zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami,
  • redukuje nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co daje korzyści dla osób ze słabszymi stawami i nie dość silnymi mięśniami,
  • odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych.


Ważnym czynnikiem jest możliwość uprawiania w zasadzie przez każdego – bez względu na wiek, kondycję czy tuszę. Dobrze jest rozpocząć uprawianie nordic walking pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Badania wykazały, że dobry trening techniki nordic walkingu pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, odciążenie stawów w tym dolnego odcinka kręgosłupa, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20 do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie

Masaż gorącymi kamieniami

 

Ma właściwości głęboko relaksacyjne i odstresowujące. Masaż opierający się na mocy gorących kamieni, powstałych z lawy wulkanicznej.

Aromamasaż

 

Aromatyczny masaż całego ciała na bazie esencjonalnych olejków eterycznych, aromatycznego masła Shea oraz specjalnego rytuału. Usuwa nagromadzone napięcie i pomaga w odzyskaniu sił witalnych.

Lomi Lomi Nui

 

Hawajska uczta dla zmysłów, która w naturalny i łagodny sposób leczy duszę i ciało, pozwalając masowanemu rozluźnić napięte mięśnie, a także zlikwidować cielesne blokady. To masaż pozwalający odczuć pełnię miłości, harmonii, piękna i radości.

Masaż świecą

 

Łączy w sobie masaż relaksacyjny, aromaterapię i ciepło płomienia świecy. Efektem jest elastyczna, jedwabiście gładka i miękka w dotyku skóra, która po zabiegu jest nawilżona, odżywiona, właściwie ukrwiona i promienista

Masaż bambusem

 

Orientalny, relaksacyjny masaż wykonywany za pomocą pałeczek i miotełek bambusowych. Polecany szczególnie na przemęczone i napięte mięśnie.

Masaż relaksacyjny

 

Masaż całościowy, obejmujący kończyny górne i dolne, plecy, brzuch i klatkę piersiową. Polepsza odżywienie i ukrwienie tkanek oraz regeneruje zmęczone mięśnie.

Masaż relaksacyjny chiński

 

Masaż całego ciała z użyciem detoksykujących olejków eterycznych, bazujący na filozofii Wschodu. Wyrównuje poziom energii w organizmie. Wykorzystuje elementy refleksoterapii głowy i stóp.

Masaż relaksacyjny indyjski

 

Masaż z wykorzystaniem elementów masażu ajurwedyjskiego oraz technik zaczerpniętych z innych stron świata.

Masaż głowy

 

Relaksacyjny masaż z wykorzystaniem dobroczynnej ampułki wzmacniającej włosy.

Masaż twarzy

 

Relaksujący zabieg, wzmacniający przeciwzmarszczkowe i liftingujące działanie wykorzystywanego serum do twarzy.

Masaż stóp

 

Relaksacyjny masaż wykorzystujący techniki wschodnie i refleksoterapię.

Masaż ujędrniająco - antycellulitowy

 

Masaż wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, w znacznym stopniu redukuje cellulit oraz modeluje i wysmukla mięśnie.