preloader
Data przyjazdu
Data wyjazdu

Zabiegi SPA i Fitness

Kąpiel mineralna w leczniczej wodzie termalnej w uzdrowiskowym basenie z hydromasażem + sauna

Połączenie kąpieli w wodzie mineralnej z rehabilitacją ruchową prowadzoną przez wykwalifikowanych instruktorów.
Efekt terapeutyczny

Gimnastyka w wodzie pozwala na wykonywanie ćwiczeń w odciążeniu, wpływa korzystnie na układ ruchu, układ krążenia i układ oddechowy. Wywołuje odczyn termiczny w narządach wewnętrznych, przemieszcza krew na obwód i odwrotnie, rozluźnia mięśnie szkieletowe i gładkie, zwiększa wydzielanie potu i moczu.
Wskazania

  • zespoły bólowe kręgosłupa
  • choroby narządu ruchu
  •     stany patologicznie zwiększonego napięcia mięśniowego
  •     zmniejszona wydolność fizyczna
  •     nadciśnienie tętnicze krwi I i II stopnia
  •     zwyrodnienia mięśnia sercowego typu miażdżycowego lub toksycznego
  •     nerwice naczyniowe
  •     stany pourazowe stawów i kości
  •     nadciśnienie tętnicze krwi I stopnia
  •     reumatoidalne zapalenie stawów
  •     przewlekłe choroby reumatyczne
  •     dyskopatia i choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
  •     zapalenie tkanek okołostawowych
  •     miażdżyca naczyń tętniczych
  •     łuszczyca i inne przewlekłe choroby skóry
Natrysk biczowy szkocki w leczniczej wodzie termalnej
Zabieg wodoleczniczy, w którym zasadniczy wpływ wywiera ciśnienie i temperatura uderzającego w ciało jednego lub wielu strumieni wody.

Efekt terapeutyczny
Natryski działają uspakajająco i relaksująco powodując zmniejszenie ciśnienia tętniczego krwi i przekrwienie skóry poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych.

Wskazania:
  •     nerwice
  •     zaburzenia ukrwienia obwodowego
  •     zaniki mięśniowe
  •     stany po złamaniach , zwichnięciach , skręceniach
  •     stany po urazach tkanek miękkich
  •     zwyrodnienia stawów
  •     miażdżyca
  •     nadciśnienie
  •     zakrzepowe zapalenie żył
  •     choroba wieńcowa
  •     niewydolność krążenia
  •     choroba Gravesa-Basedowa
Masaż klasyczny

 Masaże klasyczny jest to  zespół różnych zabiegów manualnych, które w sposób mechaniczny, przez powierzchnię ciała działają na skórę, tkankę podskórną, mięśnie, torebki stawowe i więzadła, a także w postaci zmian odruchowych na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy do narządów wewnętrznych włącznie. Masaż, którego istotę w jego klasycznej postaci stanowi mechaniczne wywieranie i zwalnianie uścisku na tkanki ustroju, jest jedną z najstarszych metod fizykoterapii.
Efekt terapeutyczny

Masaże są wskazane w tych wszystkich stanach chorobowych, w których istnieje konieczność poprawy turgoru i trofiki skóry, usunięcia zaburzeń ukrwienia skóry, usunięcia zastojów żylnych i limfatycznych, przyspieszenia wypoczynku mięśni, regulacji ich napięcia, uśmierzenia bólu, pobudzenia procesów przemiany materii, odprężenia psychicznego itp. Mechaniczne drażnienie receptorów usprawnia krążenie miejscowe, przyspiesza wchłanianie wysięków i przesięków, zwiększa wydzielanie gruczołów dokrewnych.
Wskazania:

  •     zaburzenia funkcji mięśni w następstwie chorób mięśni lub stawów, urazów, bezczynności
  •     zaburzenia czynności mięśni oddechowych ( np. w niektórych chorobach płuc )
  •     choroby reumatyczne
  •     stany po operacjach narządu ruchu
  •     stany po urazach
  •     przeciążenia mięśni
  •     obrzęki z różnych przyczyn
  •     neuralagie, zespoły bólowe kręgosłupa
  •     zaburzenia przemiany materii
  •     przewlekła niewydolność krążenia
  •     miażdżycowe stwardnienie tętnic
  •     zakrzepowe i zarostowe zapalenie naczyń
  •     niewydolność naczyń limfatycznych podudzi
  •     otyłość
  •     urazy nerwów obwodowych
  •     nerwobóle
  •     gościec przewlekły
Aqua fitness w leczniczej wodzie termalnej

Specjalny zestaw ćwiczeń  w basenie uzdrowiskowym SPA Marysieńka z leczniczą wodą termalną. Zajęcia prowadzone przez instruktora z uprawnieniami.

Efekty terapeutyczne: ćwiczenia kształtują i wzmacniają mięśnie, redukuje tkankę tłuszczową nie obciążając jednocześnie kręgosłupa, stawów, więzadeł ani ścięgien.

Wskazania:
- zespoły bólowe kręgosłupa,
- nadwaga,
- poprawa ogólnej sprawności organizmu,
- choroby narządu ruchu
- stany patologicznie zwiększonego napięcia mięśniowego
- zmniejszona wydolność fizyczna
- nadciśnienie tętnicze krwi I  stopnia
- stany pourazowe stawów i kości
- nerwice

Zajęcia odbywają się:
wtorek:  od 17:30-18:00 i 18:15-18:45             
środa:   od 17:30-18:00 i 18:15-18:45                
czwartek:    od 17:00-17:30 i 17:45- 18:15         
piątek:   od 17:30-18:00 i 18:15-18:45

Czas trwania zajęć – 30 minut,
Cena:
Jednorazowo – 20 zł za osobę,
Karnet miesięczny za 5 zajęć – 70 zł za osobę (karnet upoważnia również do korzystania z sauny po zajęciach).

Uwaga - ze względu na duże zainteresowanie zajęcia Aqua Fitness dostępne są po wcześniejszej rezerwacji.

zdrowie * sylwetka * uroda
Aqua Fitness zdobywa coraz większą popularność wśród osób dbających o zdrowie i sylwetkę. Ćwiczenia w wodzie są bezpieczniejsze i skuteczniejsze dla organizmu od klasycznych zajęć fitness. Ćwiczyć mogą zarówno osoby w pełni zdrowe jak i osoby po operacjach, otyłe, starsze, cierpiące na różnego typu schorzenia narządu ruchu.  Zajęcia wpływają na wzmocnienie mięśni, sylwetkę i polepszenie samopoczucia. Wyłącznie w SPA "Marysieńka" Aqua Fitness prowadzony jest w wodzie leczniczo-termalnej!

Kapsuła młodości SPA

Jest to zabieg w nowoczesnym urządzeniu wielofunkcyjnym, które  łączy w sobie kuracje z wykorzystaniem temperatury, zapachów, światła i masażu.

Efekt terapeutyczny:

- redukuje poziom stresu i przywraca równowagę organizmu,
- stymuluje zmysły i pozwala odczuwać relaks i zdrowie,
- reguluje metabolizm i wspomaga osiąganie optymalnej wagi,
- przywraca jedność umysłu, ciała i ducha.

Wskazania:
- nadmiar tkanki tłuszczowej
- cellulit, utrata jędrności
- zmiany związane z wiekiem
- skóra szara, niedotleniona
- przemęczenia,
- stany zapalne skóry
- stany wyczerpania fizycznego i psychicznego
- rekonwalescencja
- powysiłkowy ból mięśni "zakwasy"

 

Solarium stojące
Zabieg naświetlania promieniowaniem ultrafioletowym w owoczesnym urządzeniu wyposażonym w 42 lampy 180W XL, które pozwalają uzyskać równomierną, złocisto – brązową opaleniznę. Najnowszy system płyt akrylowych sprawia że opalanie jest bardzo bezpieczne.

Efekty terapeutyczne: działa stymulująco na układ odpornościowy, Zapobiega różnym infekcjom - podczas promieniowania wzrasta funkcja obronna krwinek białych i powstają substancje niszczące wirusy (tzw. interferony). Podnosi wydolność fizyczną organizmu. Działa pozytywnie w przypadku nerwobóli nerwu kulszowego. Poprawia samopoczucie i  działanie odstresowujące dzięki obniżaniu poziomu adrenaliny.

Wskazania:
- osteoporoza i krzywica spowodowane niedoborem witaminy D, wytwarzanej w skórze pod wpływem promieniowania ultrafioletowego.
- nerwobóle nerwu kulszowego
- łuszczyca.
Sauna fińska

Sauna jest zabiegiem polegającym na naprzemiennym zażywaniu kąpieli w gorącym suchym powietrzu z okresowym krótkim działaniem dużej wilgotności i następującym po niej zabiegiem schładzania ciała. Schładzanie ciała odbywa się poprzez zimną kąpiel zanurzeniową lub zimny natrysk. W kabinie sauny powinno przebywać minimum dwie osoby.

Efekty terapeutyczne:
zwiększa odporność, oczyszcza ciało, rozluźnia mięśnie, poprawia wygląd skóry, działa relaksująco, przyspiesza wypoczynek, poprawia wydolność o ogólny stan zdrowia

Wskazania:
- Choroby reumatoidalne (w okresie remisji)  zapalenie stawów, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.
- Zaburzenia przemiany materii (otyłość, cukrzyca),
- Stany pourazowe narządu ruchu.
- Choroby alergiczne.
- Nieżytowe infekcje dróg oddechowych, astma oskrzelowa, przewlekłe zapalenie oskrzeli
- Zmniejszona odporność organizmu

 ETAP 1 PRZYGOTOWANIE (10-12 MINUT) –
- Niewskazane jest rozpoczynanie zabiegu wcześniej niż 1,5 - 2 godziny po ostatnim posiłku oraz na czczo,
- przed wejściem do sauny umyć ciało i dokładnie osuszyć,
- ewentualnie ogrzać stopy ciepłą wodą,
- nie smarować ciała lub twarzy kremami.

 ETAP 2 PIERWSZE PRZEGRZANIE (8-12 MINUT) –
- warto rozpoczynać od najniższej ławy stopniowo przechodząc na wyższe, w zależności od samopoczucia,
- na ławie należy położyć się lub usiąść z ugiętymi nogami na ręczniku,
- ostatnie 2-3 minuty - przyjęcie pozycji siedzącej z opuszczonymi nogami,
- w saunie należy zachowywać się cicho i spokojnie
- wszelkie zmiany samopoczucia traktować poważnie, w razie wątpliwości opuścić saunę,
- w trakcie pobytu w saunie nie wolno uzupełniać płynów, robi się to dopiero w czasie wypoczynku.

 ETAP 3 OCHŁODZENIE (OK. 8-12 MINUT)
 - im wyższa temperatura w saunie, tym dłużej ochładzamy organizm,
- stosujemy zimną kąpiel zanurzeniową lub zimny natrysk (prysznic) (10-30ºC) –bez używania mydła.
- po zabiegu ochładzającym a przed kolejnym wejściem do sauny można wziąć ciepłą kąpiel stóp,

 ETAP 4 KOLEJNE PRZEGRZANIA I CHŁODZENIA (20-40 MINUT)
- powtórzenie czynności Etapów 2 i 3 (łącznie 3 kąpiele)

DODATKOWE WSKAZÓWKI
- przeciwwskazane jest podejmowanie wysiłku fizycznego w saunie,
osoby przyzwyczajone mogą w sumie wejść do sauny trzy razy,
osoby, które są pierwszy raz, zaleca się maksymalnie dwa wejścia do sauny,
- po zakończeniu kąpieli w saunie należy wypocząć około 20 - 30 minut, popijając w umiarkowanych ilościach wodę mineralną lub soki.

Joga
Jest to doskonała metoda ćwiczeń dla osób w różnym wieku i o różnej sprawności.
Ćwicząc jogę:
- wzmacniasz mięśnie i ścięgna
- rozciągasz mięśnie i nabierasz coraz większej sprawności
- wzmacniasz plecy, co pomaga zapobiegać bólom pleców
- spalasz kalorie
- umysł się wycisza a ciało relaksuje.

Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę.
Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.
Joga odbywa się w w Domu Zdrojowym I w n/w terminach i godzinach:
PONIEDZIAŁEK
18:00-19:30
ŚRODA
18:00-19:30
Zajęcia odbywają się w grupach do 10 osób.
Pilates

PILATES-  to specjalny zestaw odpowiednio dobranych ćwiczeń, przeznaczonych dla osób w każdym wieku, na różnym poziomie sprawności ruchowej. Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

ZALETY:
- Poprawia elastyczność ciała
- Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków
- Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała
- Poprawia kontrolę mięśni pleców oraz kończyn
- Wysmukla sylwetkę i "wyciąga" ciało
- Poprawia stabilność kręgosłupa
- Zwiększa świadomość swojego ciała
- Uczy prawidłowego, pełnego oddechu
- Poprawia koordynację ruchową i równowagę.

Podczas ćwiczeń  nie wykonuje się  gwałtownych ruchów i podskoków, więc jest to metoda doskonała dla:
- osób z bólami stawów i kręgosłupa,
- osób z nadwagą, uniemożliwiającą możliwość aktywnych ćwiczeń,
- dla tych, którzy długo nie ćwiczyli, a pragną przywrócić formę fizyczną,
- seniorów oraz osób z osteoporozą.

 Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

Fitness

FIT BALL- gimnastyka całego ciała z wykorzystaniem dużej piłki.
Ćwiczenia z piłką są niezwykle skuteczne ponieważ stanowi ona niestabilną podstawę, na której wykonujemy ćwiczenia. Efektem tego jest konieczność zmuszenia do pracy większej liczby mięśni, niż wtedy gdy ruch wykonywany jest w warunkach stabilnego oparcia np. leżąc na podłodze. Oznacza to, że nie tylko ćwiczymy konkretne mięśnie, ale równocześnie wzmacniamy mięśnie podtrzymujące kręgosłup. Piłka jest przyborem elastycznym, delikatnym i bezpiecznym dlatego jest polecana dla ludzi o każdym stopniu sprawności fizycznej ruchowej i dowolnej wydolności.

TBC– (Total Body Conditioning).
Ćwiczenia ogólnorozwojowe – spalają tkankę tłuszczową, wzmacniają i ujędrniają wszystkie grupy mięśniowe (ręce, klatka piersiowa, brzuch, grzbiet, pośladki, uda). Zajęcia prowadzone z użyciem przyborów (ciężarki, gumy, piłki). Ćwiczenia prowadzone są w umiarkowanym tempie, całość zakończona stretchingiem.

ABT -(abdominal – brzuch, buttocks – pośladki, thighs – uda), gimnastyka naszych głównych stref problematycznych. To seria ćwiczeń wykonywanych w odpowiednim tempie przy energetycznej muzyce, które zawsze poprzedza 15-minutowa rozgrzewka ogólna. Już po kilku treningach odczuwamy mniejsze zmęczenie oraz zdecydowaną poprawę kondycji. Również na widoczne efekty nie musimy długo czekać. Jeśli regularnie będziemy uczęszczać na zajęcia, nasz brzuch stanie się płaski, pośladki podniosą się i ujędrnią, a cellulit na udach zdecydowanie się zmniejszy.
Nie musimy się też martwić, że treningi będą monotonne, ponieważ często wykorzystuje się podczas nich różnego rodzaju sprzęty jak taśmy, piłki  czy ciężarki.

ZDROWY KRĘGOSŁUP – Zdrowy Kręgosłup to zajęcia dla wszystkich niezależnie od grupy wiekowej. Profilaktyczne, bezpieczne i skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie przykręgosłupowe. Efektem zajęć jest prawidłowa postawa, wyprostowana sylwetka i zmniejszenie bóli kręgosłupa. Zajęcia o bardzo łagodnym charakterze, przeznaczone dla osób w każdym wieku, z nadwagą, mało aktywnych fizycznie, dla tych którzy chcą zrobić coś dobrego dla zdrowia i lepszego samopoczucia.

TRENING FUNKCJONALNY - Dowiedz się w jakiś sposób fitness funkcjonalny wzmocni twoje ciało, zmniejszy podatność na kontuzje i spowoduje zwiększenie wydajności w codziennych czynnościach.
Pochylasz się, by podnieść ciężką torbę z podłogi i słyszysz trzask – uszkodziłeś sobie część kręgosłupa. Ruchy wykonywane w życiu codziennym powodują bóle nawet u maratończyków i doświadczonych siłaczy. Właśnie dlatego dołączenie fitnessu funkcjonalnego do treningów jest takie ważne. „Trening funkcjonalny skupia się na ćwiczeniach, które naśladują ruchy wykonywane przez nas w życiu codziennym”, Ćwiczenia funkcjonalne dodają kondycji ciału, dzięki czemu możesz poruszać się bardziej wydajnie podczas wykonywania codziennych czynności, a także unikniesz urazów.
Trening funkcjonalny skupia się mniej na trenowaniu specyficznych mięśni, jak bicepsy czy mięśnie brzucha, a bardziej na zyskiwaniu siły w wykonywaniu ruchów złożonych, które stosujemy w życiu codziennym. Ten typ ćwiczeń mniej zużywa mięśnie i stawy, a także pomaga poprawić koordynację, równowagę i stabilność. Uginanie przedramion z hantlami nie przekłada się na życie codzienne, ale uginanie przedramion połączone z przysiadem jest jak podnoszenie dziecka. To najlepszy sposób na przełożenie tego co robisz na siłowni na życie codzienne.

Wszystkie zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

Nordic Walking

Nordic walking – forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami.
W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron, dlatego osoby uprawiające nordic walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciała. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. Szczególnie:

  •     rozwija się siła i wytrzymałość ramion,
  •     łatwość wchodzenia na wzgórza,
  •     spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu,
  •     zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami,
  •     redukuje nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co daje korzyści dla osób ze słabszymi stawami i nie dość silnymi mięśniami,
  •     odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych.


Ważnym czynnikiem jest możliwość uprawiania w zasadzie przez każdego – bez względu na wiek, kondycję czy tuszę. Dobrze jest rozpocząć uprawianie nordic walking pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Badania wykazały, że dobry trening techniki nordic walkingu pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, odciążenie stawów w tym dolnego odcinka kręgosłupa, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20 do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie

Masaż gorącymi kamieniami
Ma właściwości głęboko relaksacyjne i odstresowujące. Masaż opierający się na mocy gorących kamieni, powstałych z lawy wulkanicznej.
Aromamasaż
Aromatyczny masaż całego ciała na bazie esencjonalnych olejków eterycznych, aromatycznego masła Shea oraz specjalnego rytuału. Usuwa nagromadzone napięcie i pomaga w odzyskaniu sił witalnych.
Lomi Lomi Nui
Hawajska uczta dla zmysłów, która w naturalny i łagodny sposób leczy duszę i ciało, pozwalając masowanemu rozluźnić napięte mięśnie, a także zlikwidować cielesne blokady. To masaż pozwalający odczuć pełnię miłości, harmonii, piękna i radości.
Masaż świecą
Łączy w sobie masaż relaksacyjny, aromaterapię i ciepło płomienia świecy. Efektem jest elastyczna, jedwabiście gładka i miękka w dotyku skóra, która po zabiegu jest nawilżona, odżywiona, właściwie ukrwiona i promienista
Masaż bambusem
Orientalny, relaksacyjny masaż wykonywany za pomocą pałeczek i miotełek bambusowych. Polecany szczególnie na przemęczone i napięte mięśnie.
Masaż relaksacyjny
Masaż całościowy, obejmujący kończyny górne i dolne, plecy, brzuch i klatkę piersiową. Polepsza odżywienie i ukrwienie tkanek oraz regeneruje zmęczone mięśnie.
Masaż relaksacyjny chiński
Masaż całego ciała z użyciem detoksykujących olejków eterycznych, bazujący na filozofii Wschodu. Wyrównuje poziom energii w organizmie. Wykorzystuje elementy refleksoterapii głowy i stóp.
Masaż relaksacyjny indyjski
Masaż z wykorzystaniem elementów masażu ajurwedyjskiego oraz technik zaczerpniętych z innych stron świata.
Masaż głowy
Relaksacyjny masaż z wykorzystaniem dobroczynnej ampułki wzmacniającej włosy.
Masaż twarzy
Relaksujący zabieg, wzmacniający przeciwzmarszczkowe i liftingujące działanie wykorzystywanego serum do twarzy.
Masaż stóp
Relaksacyjny masaż wykorzystujący techniki wschodnie i refleksoterapię.
Masaż ujędrniająco - antycellulitowy
Masaż wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, w znacznym stopniu redukuje cellulit oraz modeluje i wysmukla mięśnie.